Dienstverlening

  • De komende jaren zullen we het platform MyMinfin nog verbeteren door nieuwe functies zoals onlinebetalingen in te voeren. Er zal ook een mailbox worden opgericht zodat we enerzijds officiële documenten elektronisch kunnen verzenden naar de burgers en zij ons anderzijds sneller en eenvoudiger kunnen contacteren. In MyMinfin zullen ook enkele contextuele helpfuncties worden geïntegreerd die de navigatie moeten vereenvoudigen voor de gebruiker.
  • Ook op het programma voor de komende jaren staat de verbetering van de toepassing MyRent met de integratie van de onlinebetalingsmodule en de uitbreiding van de partnerships voor het gebruik ervan.
  • De verbetering van het onthaal van het publiek blijft een van onze topprioriteiten. De Algemene Administratie van de Inning en de Invordering zal vanaf september 2017 zeven nieuwe front offices (infocenters) openen op verschillende locaties. Zij zullen allemaal beschikken over eenzelfde werkproces en hun takenpakket zal worden uitgebreid tegenover de huidige front offices. Het doel is om de front offices in de toekomst te laten evolueren naar het eerste aanspreekpunt voor burgers en ondernemingen.
  • Daarnaast zal ook de aangepaste dienstverlening voor doven en slechthorenden worden uitgerold over gans het land.
  • De komende jaren blijven we ook inspanningen leveren om onze werknemers bewust te maken van de leesbaarheid en het herwerken en moderniseren van onze brieven.
  • Met de modernisering van ons platform Fisconetplus willen wij de komende jaren de basisreferentie worden voor de kennis van onze administratie, zowel intern voor al onze collega’s, als extern voor de economische sector. Het platform zal worden ondersteund door uitwisselingstechnologieën en zal gebruik maken van sociale netwerken. De navigatie en zoekfunctie zullen gebruiksvriendelijker en intuïtiever zijn.